Voor klantgericht doorvoeren van veranderingen

Werkervaring van Hans Visser

Na mijn studie HEAO-Bedrijfseconomie (1987) ben ik in dienst getreden bij Bank Mees & Hope. Daar heb ik mij verdiept in de systeemontwikkeling en heb daar veel trainingen voor gevolgd. Naast het ontwerpen van software ben ik steeds meer projectleiding gaan doen. Deze periode heeft goede basis gelegd voor mijn latere banen: o.a. veel kennis opgedaan van databases, softwareontwikkelingsmethoden, gestructureerd opzetten van documentatie, etc.

In 1999 ben ik adviseur informatievoorziening geworden bij MeesPierson Private Banking. Daar heb ik o.a. meegewerkt en mede leiding gegeven aan de implementatie van een portfoliomanagementsysteem, wat voor de bank én de klanten een grote vooruitgang betekende. Na enkele jaren leiding gegeven te hebben aan de afdeling heb ik de internationale uitrol bij Fortis  van het portfoliomanagementproces en -systeem gecoördineerd. 

Na de financiële crisis (eind 2008), waarbij Fortis Bank Nederland werd samengevoegd met ABN AMRO, ben ik projectmanager geworden bij ABN AMRO en heb daar veel werk gedaan aan de integratie van beide banken, de implementatie van gewijzigde regelgeving voor Risico-management (Basel II en III) en Financiële verslaglegging (IFRS9).

Sinds begin 2016 heb ik een programma en projecten gecoördineerd op het gebied van Cashgeldverkeer en beveiliging ervan.

Met een nieuwe reorganisatie op komst heb ik besloten om per 30 juni 2017 weg te gaan bij ABN AMRO en ben ik sinds die tijd werkzaam als zelfstandig professional op het gebied van projectmanagement en advisering IT- en facilitair terrein.

Intussen heb ik voor veel NGO’s succesvol opdrachten kunnen en mogen uitvoeren: SeeYou Foundation, Kom over en Help, Leprazending, Dorcas, Stichting Hulp Oost-Europa en WEC.